סוף שנה הוא הזמן שבו חלק גדול מהעובדים בישראל, בעיקר עצמאים, מתכנסים לסיכום מצבם הפיננסי. הדו"ח אומנם נראה מורכב לביצוע, אך הוא עוזר רבות למס הכנסה לקבוע ממוצע הכנסה שנתי ולחייב בצורה נכונה, ויכול לעזור לכם לקבל החזרי מס.
מה זה דו"ח סוף שנה?
דו"ח סוף שנה הוא דו"ח המוגש למס הכנסה והוא למעשה ריכוז כלל ההכנסות השנתיות לצד הוצאות נדרשות כמו למשל – תשלומי ביטוחים, תשלומים לעובדים ועוד. מטרת הדו"ח לרכז כמה הכנסתם מהעסק שלכם או ממקום העבודה שלכם (לשכירים בעלי הכנסה גבוהה) וכן מנכסים בבעלותכם במידה ויש. זאת למול ריכוז ההוצאות הנגררות מעבודתכם.
מה צריך בשביל למלא את הדו"ח?
את הדו"ח ימלא עבורכם לרוב רואה החשבון שלכם או ילווה אתכם באופן אישי בתהליך כך שלא תטעו. עבור הדו"ח תצטרכו:
- למלא את פרטיכם האישיים.
- למלא נתונים אודות הרווחים וההוצאות שלכם.
- למלא פרטים אודות הפרשות ונקודות מס אם יש.
- לצרף מסמכים שיעידו שהדיווח שלכם נכון כמו למשל: קבלות מס על הוצאות הקשורות לעבודה; דו"חות תשלומים והפרשות לקרנות פנסיה, קופות גמל וכו'; דו"חות על תשלומי ביטוחים הקשורים לעבודה כמו ביטוח חיים, ביטוח לרכב ועוד; דו"ח 106 על בני/ות הזוג; אישור תשלום ביטוח לאומי.
אהבתם את הכתבה? אולי תאהבו גם את זו : paco.org.il