מה לעשות עם הכלב כשאני טס לחו"ל?

תוכן עניינים

נסיעה לחו"ל היא חוויה מרגשת שאף אחד לא רוצה לפספס, אך היא הופכת מעט מסובכת כאשר מתחילים לחפש סידור עבור החבר הפרוותי שלנו. אז מה עושים עם הכלב כשאנחנו טסים לחו"ל? להלן מספר אפשרויות שתוכלו לשקול (מתוך הבנה שהוא כנראה לא יכול לבוא אתכם 🙂

חברים, משפחה ושכנים

אם לכלב שלכם נוח בחברת אנשים שהוא כבר מכיר כמו חברים, משפחה או השכנים ומישהו מהם כמובן זמין וגם רוצה לעזור לכם, אז זה פתרון מעולה! מבחינתכם זה יהיה מצב של win-win. הכלב שלכם גם ישאר עם מישהו שהוא סומך עליו, ולכם יהיה שקט נפשי בידיעה שהוא בידיים טובות. עם זאת, המצב הזה יכול להתקיים רק אם מתקיימים מספר תנאים:

  • טיול קצר: כאשר מדובר בטיסה קצרה, נניח עד שבוע. אחרת יהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא מישהו שיסכים לקחת התחייבות גדולה לפרק זמן כל כך גדול.
  • חד פעמי: כאשר מדובר בטיסה קצרה שאתם טסים לבלות, אבל אם זו טיסה קצרה שאתם עושים הרבה, כמו למשל במסגרת העבודה, אז בשלב מסויים כבר תתחילו להציק לחברים שלכם עם הבקשה שתמיד חוזרת על עצמה.

סאבלט בתמורה לשמירה

שיטה חביבה מאוד, בעיקר באזור תל אביב, היא סאבלט בתמורה לדאגה לכלב (או חתול כמובן). יש הרבה מאוד קבוצות פייסבוק ייעודיות שבהן אפשר למצוא אנשים שישמחו לקפוץ על המציאה. כמובן שצריך למצוא מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. החיסרון הוא כמובן שאתם נותנים הרבה מאוד אחריות למישהו שבפועל לא חייב לכם שום דבר. זה לא פתרון שמתאים לכל אחד, אבל משהו שאכן אפשר לשקול. אם זה נשמע לכם לא הכי רציני, אז אולי כדאי לשקול פשוט לפנות לנותני שירות בנושא.

נותני שירות

מה עושים במקרה שאין מי שישמור על הכלב, או שאנחנו לא עונים בהצלחה על הקריטריונים הנ"ל? במקרה כזה תוכלו לפנות לנותני שירות ובעלי מקצוע. יש מספר אנשים ואפילו עסקים שישמחו לעזור לכם:

דוגווקר קבוע

דוגווקרים הם אנשים שמגיעים אליכם הביתה ודואגים לחיית המחמד שלכם בסביבה המוכרת להם, מה שיכול להפחית מתח. הם יוודאו שהם בסדר, שיש להם אוכל ושתייה, שאין צרכים בבית ואז גם יקחו אותם לטיול (3 פעמים ביום). חובה לוודא שאתם שוכרים איש מקצוע אמין ומנוסה על ידי בדיקת ההמלצות והביקורות שלו. גם זה פתרון שלא מתאים לכל אחד, כי קשה לסמוך על אנשים, אפילו שהם עובדים בזה. במקרה כזה, תוכלו לשקול לפנות לפנסיון כלבים.

מתקני פנסיון לכלבים

פנסיון כלבים הוא מתחם מסודר בו הכלבים יכולים לשהות בזמן שאתם בחו"ל. בפועל, זה הפתרון האידיאלי למי שלא יכול להפקיד את שמירת הכלב אצל המשפחה או החברים. מנהלי מתחמי פנסיון כלבים הם לא אנשי מלונאות, אלא כלבנים מן המניין (קרי – אנשי מקצוע) והם יודעים כיצד לטפל בכלב בצורה מעולה. יש הרבה יתרונות בפנסיון כלבים, כמו גמישות של שהייה לטווח קצר או ארוך, שגרה כלבית בריאה שלא היתה אפשרית בבתים של משפחה או חברים, התרועעות עם כלבים אחרים והשגחה של אנשי צוות מנוסים (האכלה, משחקים) ובכלל לוח זמנים מסודר.

לסיכום

בסופו של דבר, ההחלטה מה לעשות עם הכלב שלכם כשאתם טסים לחו"ל תלויה בגורמים שונים, כולל הטמפרמנט של הכלב, מצבו הבריאותי והאם יש לכם למי לפנות בעניין. לא משנה באיזו אפשרות תבחר, כדאי לוודא שאתם מתתעדפים את הרווחה והאושר של הכלב, ושאתם דואגים לכל צורך שעלול להתעורר על ידו. 

מה עוד מעניין אתכם?

אודות Fresh

פראש הינו פורטל תוכל ישראלי המנגיש לכם תוכן מקורי בחינם! הכתבות שלנו מופקות על ידי צוות התחקירנים שלנו אשר עומלים על תכנים איכותיים מדי יום! תיהנו :)

מוזמנים לשתף!

הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים חמים בלייב!

אהבתם את המאמר? בטוח תאהבו גם את:

הירשמו לניוזלטר והישארו בעניינים!

דילוג לתוכן