ממה נובעת אדמומיות בפנים וכיצד מתמודדים עמה?

תוכן עניינים

עור הפנים שלנו עדין וחשוף במיוחד ונוטה לאדמומיות ממגוון סיבות. מכוויות שמש ואקנה ועד למאמץ גופני ממושך, גורמים רבים משחקים תפקיד. כאן ניגע בכמה מהגורמים הנפוצים שעלולים לגרום לאדמומיות להופיע ובמספר פעולות שניתן לנקוט כדי להתמודד עם מצב העור. 

כיצד נוצרת האדמומיות?

אדמומיות או הסמקה מתרחשת בעקבות זרימת דם מוגברת לאזור הפנים. ככל שזורם יותר דם לאזור הלחיים, כלי הדם מתרחבים וכך מתקבלת האדמומיות הפתאומית, אליה מתלווה במקרים רבים גם חום באזור הפנים או הצוואר. הסיבות להופעת האדמומיות היא חום, חרדה, לחץ, כעס או מבוכה. למעשה, כל תגובה רגשית או מאמץ יכולים לגרום לאדמומיות וכמו כן – נשים רבות מדווחות על אדמומיות בפנים סביב גיל המעבר והשינויים ההורמונליים הכרוכים בו. 

במקרים בהם האדמומיות מופיעה גם ללא טריגר מסוים, ייתכן ומדובר בסבוריאה דרמטיטיס. אם נתקלנו באדמומיות שמסרבת לעזוב את עור הפנים שלנו, ניתן להתייעץ עם רופא עור ולהבין את מקורה ולקבל אבחון מדויק יותר, שיסייע לנו לאמץ את הכלים הנכונים להתמודדות עם המצב. 

היכן מופיעה בדרך כלל אדמומיות בפנים?

אדמומיות בפנים, בין אם היא רגעית או כזו המופיעה באופן תדיר, תהיה לרוב באזור ה – T בפנים. כלומר, על המצח, גשר האף ומשני צדדיו. 

כך נתמודד עם אדמומיות בפנים

במקרים רבים, אם אותרה הסיבה להופעת האדמומיות והיא קשורה במזון מסוים, חשיפה לשמש ועוד – ניתן להתמודד על ידי טיפול נקודתי. הטיפול הוא למעשה ההימנעות מאותו גורם (חשיפה לשמש או הימנעות ממאכלים שמעוררים תגובה אלרגית). במקרים אחרים, שמירה על היגיינה, החלפת תכשירי הטיפוח ושמירה על תזונה נאותה. ומה עוד אפשר לעשות?

  • הפחתה בצריכת אלכוהול ומאכלים חריפים
  • שימוש בקרם לחות והרגעה לעור הפנים
  • הימנעות מחשיפה לשמש
  • הקפדה על שעות שינה מספקות
  • אימוץ טכניקות שונות להפגת מתחים והתמודדות עם לחץ
  • הימנעות ממוצרי טיפוח המכילים סבון, SLS, סטרואידים או פראבנים

שמירה על עור פנים בריא ונקי מאדמומיות יכול להיות בהישג היד שלנו כמעט ללא מאמץ. שימוש בתכשירים הנכונים והמתאימים לסוג העור שלנו יכולים לחולל פלאים כאשר נאמץ אותם כחלק משגרת הטיפוח שלנו. 

אם גם אתם סובלים מאדמומיות בפנים, אנחנו בקמדיס מזמינים אתכם לקבל ייעוץ חינם מהמומחים שלנו. אנו מתמחים בפתרונות לבעיות של אקנה ואקזמות אחרות, עור אדמומי או יבש, קרקפת יבשה, בעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. 

מלאו את הפרטים הבאים ליצירת קשר עם המומחים של קמדיס:


מה עוד מעניין אתכם?

אודות Fresh

פראש הינו פורטל תוכל ישראלי המנגיש לכם תוכן מקורי בחינם! הכתבות שלנו מופקות על ידי צוות התחקירנים שלנו אשר עומלים על תכנים איכותיים מדי יום! תיהנו :)

מוזמנים לשתף!

הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים חמים בלייב!

אהבתם את המאמר? בטוח תאהבו גם את:

הירשמו לניוזלטר והישארו בעניינים!

דילוג לתוכן