פרקט למינציה – יתרונות וחסרונות

תוכן עניינים

המרצפות המסורתיות שפעם היו חלק שהוא בלתי נפרד מן העיצוב של הבית, מוצאות את עצמן עכשיו נדחקות שוב ושוב לפינה על ידי חלופה שהיא בעלת סגולות אסתטיות מאוד מיוחדות. הפרקט חדר אל העולם של עיצוב הפנים יחד עם כל התחושות החמימות שיש לחומר העץ הביתי. אבל יחד עם כל המשמעויות גם העיצוביות וגם האסתטיות שלו, לחומר העץ יש עדיין המון חסרונות בתור חומר גלם ביחס אל המרצפות החסינות, וככה הגיח אל העולם של העיצוב ההכלאה הייחודית בין השניים, זהו פרקט למינציה. אז באיזה סוג של פרקט כדאי לכם להשתמש? בואו נגלה ביחד את כל היתרונות והחסרונות שיש לפרקט הלמינציה ונשווה אותו לפרקט העץ.

למינציה מול עץ

בשביל לדעת בדיוק מה תהיה הבחירה הכי טובה בכל הנוגע אל העיצוב של הבית, אתם צריכים להכיר בצורה אולטימטיבית את כל היתרונות והחסרונות שיש בין סוגי הפרקט השונים בכמה היבטים. באופן הזה אפשר לברור את התכונות אשר נדרשות מן הרצפה בתוך החלל העיצובי אשר בו אתם תרצו לשבץ אותה, וככה ביצם לבחור את המועמד שהוא הטוב ביותר. בכל הקשור אל המראה של הפרקט, לפרקט העץ אכן יש יתרון שהוא משמעותי על גבי הפרקט למינציה. חשוב לכבד את הניסיונות שיש ליצור איזה שהוא חיקוי אותנטי של חזות של עץ בתחליפים של פרקט, ניסיונות אשר התוצאות שלהן הולכות ומשתפרות כל שנה ושנה, אבל נראה שהם לעולם לא יצליחו לחקות את המראה האמיתי והטבעי של העץ. לפרקט מעץ יש עומק אסתטי אשר לא ניתן לחקות באמת, והוא תמיד יהיה בעל ערך גבוה יותר מפרקט הלמינציה.

החסינות


החסינות שיש לפרקט העץ ירודה בצורה יחסית כאשר משווים אל פרקט למינציה, וככה היתרון הזה ניתן לאחרון. פרקט למינציה מצופה בעצם בחומר שהוא מבודד, דבר אשר שומר עליו מהמון מפגעים חיצוניים ובנוסף לכל זה, זה מקל בצורה משמעותית על הטיפול והתחזוקה שלו. מנגד, פרקט העץ הוא בעייתי יותר. בתור עץ חשוף, הפרקט יכול לספוג המון שריטות בקלות אשר יותירו עליו המון צלקות מכוערות, והוא סופח המון נוזלים לקרבו אשר ישאירו כתמים במקרה הטוב ויגרמו אל פגמים מכוערים במקרה הרע.


עמידות


באופן מאוד מפתיע, אפילו שפרקט הלמינציה חסין בצורה רבה יותר מפרקט שעשוי מעץ, דווקא הפרקט מעץ הוא זה שעמיד יותר. פרקט הלמינציה חסין מאוד וככה הוא ישאר פונקציונלי יעיל למשך זמן של עשור ואפילו לפעמים יותר, אבל בסופו של יום יהיה את הצורך להחליפו. פרקט העץ מצד שני, כל עוד הוא ישמר בצורה ראוייה, הוא יכול להישאר תפעולי למשך חיים שלמים ואפילו לשמור על הערכים האסתטיים המאוד גבוהים שלו.


החלפות ותיקונים


במקרים של פגיעות ברצפה אשר מצריכה תיקונים והחלפות, שני הסוגים של הפרקט סובלים מחיסרון. אפילו לא אחד מן הסוגים לא ידידותי לטיפולים כאלה, במיוחד לא ביחס אל הסוגים של הריצוף האחרים שיש בשוק. גם פרקט עץ וגם פרקט למינציה יכולים להתנגד אל טיפול מקומי, ויכולים לדרוש החלפה מלאה של כל הרצפה כולה בשביל התיקון.

מחירים של פרקט למינציה

בקטגוריה של המחיר, לפרקט הלמינציה תמיד יהיה יתרון על גבי פרקט העץ, תמיד יהיה זול יותר מפרקט העץ, כשכל הסוגים הכי זולים שיש לפרקטים מעץ יצליחו לקצץ את העלות שלהם רק עד לרמה כזאת של פרקט הלמינציה. פרקט למינציה עשוי מעץ מעובד אשר עליו מונח צילום, ובאופן הזה אפשר לייצר אותו עם המון חומרי גלם במחירים שהם מאוד נוחים ולהקנות לו איזה מראה שבא לכם באמצעים מאוד פשוטים.

מה עוד מעניין אתכם?

אודות Fresh

פראש הינו פורטל תוכל ישראלי המנגיש לכם תוכן מקורי בחינם! הכתבות שלנו מופקות על ידי צוות התחקירנים שלנו אשר עומלים על תכנים איכותיים מדי יום! תיהנו :)

מוזמנים לשתף!

הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים חמים בלייב!

אהבתם את המאמר? בטוח תאהבו גם את:

הירשמו לניוזלטר והישארו בעניינים!

דילוג לתוכן