בתי אבות סיעודיים – כך נעשה בחירה מושכלת

תוכן עניינים

ככל שההורים שלנו, או כל אדם יקר אחר בגיל השלישי, הולכים ומתבגרים, השיקול לעבור לדיור מוגן עשוי להיעשות רלוונטי יותר ויותר. כיום יותר מאי פעם, בוחרות משפחות רבות לנקוט בצעד הזה ולהעניק ליקרים להם הזדמנות לאיכות חיים טובה, שמירה על הבריאות והנאה מחיי קהילה. עם זאת, לא תמיד קל לקבל את הבחירה הנכונה ביותר עבור הקרובים שלנו. ישנם המון בתי אבות בצפון ולרובנו אין את הידע והכלים הנדרשים כדי לערוך השוואה מושכלת ולבחור את הטוב ביותר עבורם. כאן, ריכזנו כמה צעדים שיסייעו לך במשימה החשובה הזו. 

לא לוותר בשום אופן על ביקור במקום

אולי זה יישמע לך מובן מאליו, אך תמיד מפתיע לגלות כמה אנשים יכולים לקבל החלטה כזו מבלי לראות את המקום בפועל. חשוב שלא ניתן לעיצוב המקום ואלמנטים אסתטיים אחרים כמו גינון או אמנות לסנוור את עינינו. כדאי לבחון את מצב הדיירים. האם הם נראים שמחים ומלאי חיים? מטופחים? כיצד הצוות נוהג בהם? מומלץ להגיע לבקר בכמה הזדמנויות בשעות שונות ולראות האם הסטנדרטים שאנו צופים בהם שומרים על עקביות. 

מהי רמת הטיפול שהדייר זקוק לה?

קהילות דיור מוגן לגיל השלישי מציעות טווח רחב של דרגות טיפול. חלקן יעניקו דגש לחיים עצמאיים ותוכניות פעילות וחברה. אחרים, יתמקדו ברמת הטיפול הרפואי והליווי הסיעודי. הצרכים של האדם היקר לך הם אלו שינחו את הבחירה שלך במובן הזה ויסייעו לך להחליט האם כדאי ללכת על בית אבות סיעודי או פתרון פתוח וגמיש יותר. כדאי שנבחן גם מהי ההתמחות של הצוות הרפואי. האם יש להם פתרונות ייחודיים למתמודדים עם ירידה קוגניטיבית? האם יש תוכנית פיזיותרפיה מיוחדת? לכל מקום יש את המענה הייחודי לו.

לחפש מוסדות בקרבת מקום מגוריך

ככל שבית האבות יהיה קרוב יותר לאזור המגורים, יהיה לך קל יותר לבקר לעתים קרובות. כך, ניתן יהיה לשמור על קשר עם הצוות ביתר קלות, לסייע לאדם היקר לנו להתאקלם ולשמור תמיד את האצבע על הדופק. לעתים קרובות אנו עשויים לגלות שעם הקרבה הגיאוגרפית, קל בהרבה לשמר את הקרבה הרגשית.

מה עוד מעניין אתכם?

אודות Fresh

פראש הינו פורטל תוכל ישראלי המנגיש לכם תוכן מקורי בחינם! הכתבות שלנו מופקות על ידי צוות התחקירנים שלנו אשר עומלים על תכנים איכותיים מדי יום! תיהנו :)

מוזמנים לשתף!

הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים חמים בלייב!

אהבתם את המאמר? בטוח תאהבו גם את:

הירשמו לניוזלטר והישארו בעניינים!

דילוג לתוכן