האם משאבת הנקה יעילה פחות מהנקה טבעית?

תוכן עניינים

כל אמא רוצה להעניק לתינוק שלה את הטוב ביותר, בפרט כאשר מדובר בדבר כל כך חשוב כמו המזון שהוא צורך, שהרי ידוע שחלב האם הוא המזון הטוב ביותר שניתן להעניק לרך הנולד וכל רופאי הילדים ממליצים לכל אם להניק את תינוקה ולא לתת לו תחליפי חלב לפחות בשלבים הראשונים לחייו של התינוק שכן חלב האם מספק בצורה האופטימאלית ביותר את כל החומרים המזינים שהתינוק צריך למהלך התפתחותו התקינה והבריאה.

על כן, השאלה האם להניק את את תינוק שלי או לשאוב לו חלב? מעסיקות ביותר את האמהות הצעירות. במאמר זה נסקור את ההבדלים שבין הנקה פעילה לבין שאיבת חלב והאם יש בכלל סיכון לתינוק הצעיר (ספויילר התשובה היא לא (; ).

הנקה טבעית

הנקה טבעית היא תהליך של יניקת חלב מהאם על ידי התינוק. זהו תהליך טבעי ובריא הן לתינוק והן לאם. ההנקה הטבעית מספקת לתינוק את כל החומרים המזינים הדרושים לו לגדילה ולהתפתחות, והיא גם מחזקת את הקשר הרגשי בין האם לתינוק.

משאבת הנקה

משאבת הנקה היא מכשיר המאפשר לאם להוציא חלב מהשד גם אם היא לא נמצאת עם התינוק שלה. משאבות הנקה משמשות למגוון מטרות:

  • כדי לספק לתינוק חלב אם כאשר האם לא יכולה להניק ישירות מהשד, כגון בעת היעדרות או חולי.
  • כדי לעודד את ייצור החלב אם במידה והאם מתקשה להניק מפני שאינה מייצרת מספיק חלב.
  • כדי לאחסן חלב אם לשימוש מאוחר יותר.
  • בכדי להקל על האם מהצטברות יתר של חלב בשד מה שעלול לגרום לדלקות וכאבים.

האם משאבת הנקה יעילה פחות מהנקה טבעית?

התשובה לשאלה זו אינה חד-משמעית. ישנם אספקטים לכאן ולכאן –  מצד אחד, הנקה טבעית היא תהליך יעיל יותר מבחינה אנרגטית, והוא מאפשר לתינוק לינוק את החלב בדרך הטבעית והנוחה לו ביותר, ובעלת עוד יתרונות כמו הענקת חום ואהבה וחיזוק הקשר בין האם לתינוק.

מצד שני, משאבות הנקה מבחינה פרקטית יכולות להיות יעילות באותה מידה כמו הנקה טבעית. משאבות הנקה מודרניות הן חזקות ויעילות, והן יכולות להוציא כמות גדולה של חלב במהירות יחסית, השאיבה יכולה להקל על האם שכן הצטברות יתר של חלב בשד עלולה לגרום לכאבים ודלקות, וכן השאיבה מאפשרת לספק לתינוק חלב אם ולא תחליף חלב (שהוא פחות טוב מבחינה בריאותית) לתינוק גם כשהאם לא נמצאת בסביבת התינוק.

בנוסף, ישנם גורמים רבים אחרים שיכולים להשפיע על יעילות ההנקה, ללא קשר לדרך שבה היא נעשית. גורמים אלו כוללים את כמות החלב שהאם מייצרת, את גודל השד, את הגיל של התינוק, ואת מצב בריאותם של האם והתינוק.

מסקנה

אין השוואה חד-משמעית בין יעילות ההנקה הטבעית ליעילות השימוש במשאבת הנקה. שני הצורות יכולות להיות יעילות באותה מידה ובכלל מומלץ להשתמש בשתי השיטות בכדי לאפשר לתינוק את המזון הטוב ביותר עבורו גם כשהאם לא נמצאת בסביבה או לא מסוגלת מסיבה כלשהי להניק את התינוק.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לך להגדיל את יעילות משאבת ההנקה שלך:

  • השתמשי במשאבה נוחה – משאבות הנקה זמינות בגדלים ובצורות שונות, וחשוב לבחור משאבה שמתאימה לגודל השד שלך ולצורת הפטמות שלך.
  • השתמשי במשאבה חזקה ואכותית – חשוב לבחור משאבת הנקה חזקה ואיכותית ממותג ידוע כמו משאבת ההנקה של אנבלה שיש לה המלצות ונותנת אחריות למשאבה, שכן משאבות הנקה עלולות להיות יקרות ועל כן צריך לבחור משאבה שלא תתקלקל במהירות.
  • השתמשי במשאבה בצורה נכונה – חשוב ללמוד את הוראות השימוש במשאבה ולנקוט בטכניקה נכונה.
  • נקי את המשאבה באופן קבוע – חשוב לנקות את המשאבה באופן קבוע כדי למנוע זיהומים.

בנוסף במידה ואת מתקשה להניק או אם את רוצה להגדיל את כמות החלב שאת מייצרת, חשוב להתייעץ עם יועצת הנקה. יועצת הנקה יכולה לעזור לך למצוא את הדרך הטובה ביותר להניק את התינוק שלך, ולהתאים את הטיפול לך ולתינוק שלך באופן אישי.

סיכום

הנקה טבעית ומשאבת הנקה הן שתי דרכים יעילות בכדי לספק לתינוק חלב אם. הנקה טבעית היא הדרך היעילה ביותר מבחינה אנרגטית, והיא מאפשרת לתינוק לצרוך את החלב בדרך הטבעית והנוחה לו ביותר. עם זאת, משאבות הנקה יכולות להיות יעילות באותה מידה כמו הנקה טבעית, ומאפשרות את היתרון של האפשרות לספק לתינוק חלב אם גם כאשר האם לא יכולה להניק אותו.

הבחירה בין הנקה טבעית לשימוש במשאבת הנקה היא אישית, ותלויה במגוון גורמים, כמו:

  • העדפות אישיות: חלק מהנשים מעדיפות להניק בצורה טבעית, בעוד שאחרות מעדיפות להשתמש במשאבת הנקה.
  • מצב בריאותי: אם האם חולה או פצועה, היא עשויה שלא להיות מסוגלת להניק בצורה הטבעית.
  • היעדרות: אם האם צריכה להיעדר מהבית לעבודה או מסיבות אחרות, היא תצטרך להשתמש במשאבת הנקה כדי לספק לתינוק שלה חלב אם.

חשוב לזכור כי שני הצורות יכולות לספק לתינוק את כל החומרים המזינים הדרושים לו לגדילה ולהתפתחות.

מה עוד מעניין אתכם?

אודות Fresh

פראש הינו פורטל תוכל ישראלי המנגיש לכם תוכן מקורי בחינם! הכתבות שלנו מופקות על ידי צוות התחקירנים שלנו אשר עומלים על תכנים איכותיים מדי יום! תיהנו :)

מוזמנים לשתף!

הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים חמים בלייב!

אהבתם את המאמר? בטוח תאהבו גם את:

הירשמו לניוזלטר והישארו בעניינים!

דילוג לתוכן